Werken met denkbeelden (visuele leerstrategieën) bij verhalen 

In kinderliteratuur kan er heel wat kennis opgedaan worden. DenkBeelden nodigt leerlingen uit om deze kennis actief te verwerven. Door met visuele leerstrategieën te werken kunnen leerlingen betekenis geven aan hun denkproces, maken ze de koppeling met schrijven en zijn ze in staat om hun handelingen beter mondeling te verwoorden.  

Tijdens deze vorming leer je DenkBeelden te gebruiken bij kinderliteratuur.  


Praktische info:

woensdag 29 april 2026 | 9u00 - 12u00

Prijs: € 110 per deelnemer - inclusief onthaal met koffie en thee, syllabus, goodiebag en kinderboek naar keuze uit de Clavis conceptwinkel in Herkenrode (ter waarde van maximaal € 25).

Locatie: leesbevorderingscentrum Willewete, Herkenrodeabdij 4b, 3511 Hasselt (ruime gratis parking)

Doelgroep: leerkrachten van de eerste graad lager onderwijs

Navormer: Iene Bocken

Ik schrijf in voor deze vorming

Iene Bocken werkte 10 jaar als leerkracht in het lager onderwijs. In 2019 werd ze uitgeroepen tot Beste Boekenjuf. Vijf jaar lang werkte ze bij OVSG als pedagogisch begeleider waar ze onder andere vormingen rond taal- en leesonderwijs gaf.   

Nu werkt ze als docent aan de opleiding Bachelor Lager Onderwijs (UCLL) en motiveert en stimuleert ze startende leraren om met boeken aan de slag te gaan in de klas. 

Iene is medeauteur van het boek ‘DENK! Leer ze groeien in leesbegrip’ en matchmaker tussen onderwijs en kinder- en jeugdliteratuur op de FB-pagina LEERKRACHT-LEESKRACHT en de instagrampagina leerkracht_leeskracht.