Meertalig voorlezen met muzische impulsen

In deze navorming willen we leerkrachten van het lager onderwijs inspireren om vertrekkend van een verhaal in een andere taal taalstimulerend aan de slag te gaan met muzische activiteiten.

Wil je weten hoe je leerlingen taalvaardiger kan maken dankzij muzische workshops?  

Lijkt het je wat om kinderen aan te moedigen een verhaal tot leven te brengen met muzische werkvormen?

Zoek je manieren om (samen met ouders) voor te lezen in een vreemde taal? 

Duik samen met ons in enkele interactieve, creatieve werkvormen voor taalstimulering.


Praktische info:

Vrijdag 7 februari 2025 | 13u30-16u30

Prijs: € 110 per deelnemer - inclusief onthaal met koffie en thee, syllabus, goodiebag en kinderboek naar keuze uit de Clavis conceptwinkel in Herkenrode (ter waarde van maximaal € 25).

Locatie: Willewete educatief centrum, Herkenrodeabdij 4b, 3511 Hasselt (ruime gratis parking)

Doelgroep: leerkrachten basisonderwijs

Navormer: Karen Reekmans


Karen Reekmans is lerarenopleider en onderzoeker Frans en meertaligheid in de basisschool aan de lerarenopleiding van Hogeschool PXL en werkte als leescoach voor het project PXL Liever lezen!. Sinds 2010 verdiepte zij zich in taalverwerving dankzij muzische expressie (taalCULTuur) en onderwijs vanuit de kunsten (ArtiCULan). Zij is eerste auteur van de boeken Vertaalde verbeelding, Hayya en Taalduiken en artisticuleren. In september 2019 werd haar werk bekroond met het Europees Talenlabel voor innovatief talenonderwijs in Vlaanderen. Karen werd van april 2022 tot december 2023 aangesteld als ontwikkelaar remediëring Frans en toetsontwikkelaar starttoets Frans bij de Vlaamse Hogescholenraad.