Startdag Kwartiermakers - nieuwe instappers (jaar 1)
Data: 20, 21 en 22 augustus 2024 | 10u00 - 16u00 (u kiest 1 dag)
Locatie: Willewete educatief centrum, Herkenrodeabdij 4b, 3511 Hasselt (ruime gratis parking)
Doelgroep: Voor de NIEUWE Kwartiermakersscholen die voor het eerst instappen in het leesproject en in september 2024 aan hun eerste schooljaar Kwartiermakers beginnen.
Prijs: € 145 per deelnemer.
Deze prijs is inclusief catering met broodjeslunch, syllabus, goodiebag en kinderboek naar keuze uit de Clavis conceptwinkel (ter waarde van maximaal € 25).
Deze prijs is inclusief campagnematerialen van Kwartiermakers voor alle klassen van het 1ste tem het 6de leerjaar (posters, stickers, werkmaterialen).
U ontvangt op deze startdag een gratis boekenpakket met minstens 25 boeken van verschillende uitgevers (1 pakket per school).
De leerkracht(en) die deze startdag volgen, zijn de trekkers van het leesproject in uw school. Wij adviseren om 2 leerkrachten af te vaardigen. U mag ook 3 leerkrachten inschrijven (sommige scholen wensen iemand van elke graad af te vaardigen).
Wat komt aan bod?
hoe implementeer je het leesproject op een succesvolle manier in jouw school?
inspirerende leeswerkvormen
toelichting bij de klasmaterialen
mogelijke valkuilen en oplossingstips
aanbevelingen in functie van een goed leesbeleid
Navormer: Els Carlier
Els Carlier is onderwijzeres en werkt al verschillende jaren als boekenjuf in de lagere school. Ze is zelf een echt leesbeest en gaat vanuit haar functie dagelijks actief en creatief aan de slag met boeken. Ze zit in haar school in het kernteam lezen, is er al jarenlang de trekker van het Kwartiermakers-project en staat ook in voor de leeszorg en de begeleiding van leesgroepjes van het eerste tot het zesde leerjaar. Om zich verder te verdiepen volgde ze o.a. het postgraduaat Leescoach aan de Odisee Hogeschool en genoot ze een opleiding bij Daniëlle Daniëls, die haar jarenlange expertise als leesbevorderaar en navormer heeft gedeeld met Els. Els heeft heel wat praktijkervaring opgebouwd, die ze als navormer graag wil delen met andere leerkrachten.