Taalstimulerende activiteiten voor elke kleuter
De basis voor taalontwikkeling wordt op heel jonge leeftijd gelegd, zelfs al in de pre-verbale fase van de ontwikkeling. Het kleuteronderwijs is een onmisbare schakel om samen met ouders en de voorschoolse kinderopvang te zorgen voor een stevige start. Onderzoek toont aan dat veel kwaliteitsvolle interacties een positief effect hebben op de taalontwikkeling van kleuters. Best uitdagend in een klas waar jonge kindjes vaak nog beschikken over eerder een beperkte woordenschat. Wil jij als leerkracht je interactievaardigheden versterken en ben je op zoek naar de juiste ingrediënten voor een taalstimulerende leeromgeving voor (jonge) kleuters? Dan is deze interactieve workshop zeker iets voor jou!
Na deze vorming:
weet je hoe je kleuters meer en betere spreekkansen kan geven.
ken je de 7 bouwstenen voor taalstimulerende activiteiten
krijg je tal van tips en inspiratie om taalstimulerend te werken met alle kleuters
weet je hoe je als leerkracht de kwaliteit van je interacties kan versterken
Praktische info:
woensdag 26 februari 2025 | 9u00 - 12u00
Prijs: € 110 per deelnemer - inclusief syllabus, goodiebag en kinderboek naar keuze uit de Clavis conceptwinkel in Herkenrode (ter waarde van maximaal € 25).
Locatie: Willewete educatief centrum, Herkenrodeabdij 4b, 3511 Hasselt (ruime gratis parking)
Doelgroep: leerkrachten kleuteronderwijs
Navormer: Annelies Stiers
Annelies Stiers werkte als onderwijzeres in verschillende klassen van de lagere school, maar verloor haar hart helemaal in het eerste leerjaar. Ze werkte als zorgcoördinator, beleidsondersteuner en mentor van startende leerkrachten binnen haar school. Na een BNB Zorgverbreding en Remediërend Leren aan de UCLL ging ze eerst zelf lesgeven in de BNB Zorgverbreding en Remediërend leren. Daarna ging ze deeltijds werken als praktijklector in de hogeschool PXL, waar ze jonge leerkrachten mag meenemen in de didactiek van lezen.
De laatste tijd legt ze zich vooral toe op onderzoeksprojecten op vlak van taal en ouderbetrokkenheid. Ze is freelance vormer voor het CTO. Ze genoot een opleiding bij Daniëlle Daniëls, die haar jarenlange expertise als leesbevorderaar en navormer heeft gedeeld met Annelies.
Annelies wil vanuit krachtige praktijkverhalen leerkrachten inspireren, om zo bij te dragen aan goed onderwijs.